Skip to main content

Overføring av nummer og aktivering av SIM-kort

Lurer du på hvordan overføring eller aktivering av SIM-kort fungerer? Denne artikkelen forklarer hva du må gjøre ved nummerportering eller ved mottak av nytt SIM-kort, og gir tips for feilsøking dersom du ikke får dekning.

Updated over 6 months ago

Ved overføring (portering) av nummer til SMB Mobil, aktiveres SIM-kortet ditt automatisk på det avtalte tidspunktet. Avtalt tidspunkt skal være sendt på SMS et par dager i forveien. Hvis man har bestilt et nytt nummer, vil SIM-kortet komme ferdig aktivert.

Når overføringstidspunkt har passert, kan du sette inn SIM-kortet i telefonen. Hvis du ikke får dekning med det nye SIM-kortet, prøv følgende:

  1. Skru av telefonen

  2. Ta SIM-kortet ut av telefonen

  3. Vent ca. 30 sekunder.

  4. Sett inn SIM-kortet igjen.

  5. Skru på telefonen.

Trenger du mer hjelp?

Dersom du fortsatt opplever problemer, kan man kontakte oss:

Uregistrert erstatningskort

Hvis du har mottatt et "uregistrert erstatningskort," må du kontakte kundeservice for aktivering.

Did this answer your question?