Lurer du på hvordan overføring eller aktivering av SIM-kort fungerer? Denne artikkelen forklarer hva du må gjøre ved nummerportering eller ved mottak av nytt SIM-kort, og gir tips for feilsøking dersom du ikke får dekning.
1. Når flyttes nummeret?
Dato og klokkeslett for overføring («portering») står i velkomstbrevet som følger SIM‑kortet, dersom du har fysisk SIM. Du mottar også SMS i forkant av portering med informasjon om porteringsdato og klokkeslett. Ved overføring (portering) av nummer til SMB Mobil, aktiveres SIM-kortet ditt automatisk på det avtalte tidspunktet. Hvis man har bestilt et nytt nummer, vil SIM-kortet komme ferdig aktivert.
2. Aktiver SIM‑kortet riktig
Les brevet først – der finner du det eksakte aktiveringstidspunktet.
Vent med å bytte SIM‑kort til tidspunktet er passert.
Slå av telefonen, sett inn SMB‑kortet og start opp.
Viktig: Bytter du SIM‑kort før aktiveringstidspunktet, vil det nye kortet ikke virke og det gamle kortet blir automatisk koblet fra når overføringen skjer. Resultatet er at du står uten tjeneste frem til korrekt aktiveringstidspunkt.
3. Feilsøking
Hvis du ikke får dekning med det nye SIM-kortet, prøv følgende:
Skru av telefonen
Ta SIM-kortet ut av telefonen
Vent ca. 30 sekunder.
Sett inn SIM-kortet igjen.
Skru på telefonen.
Uregistrert erstatningskort
Hvis du har mottatt et "uregistrert erstatningskort," må du kontakte kundeservice for aktivering.
Trenger du mer hjelp?
Dersom du fortsatt opplever problemer, kan man kontakte oss:
E-post: [email protected]
Telefon: 21936161