Hva menes med «avtaletid»?
Avtaletid (bindingstid) er en periode der du forplikter deg til å beholde abonnementet hos SMB Mobil. Hos oss får du også prisgaranti i hele avtaleperioden, hvilket betyr at vi ikke kan sette opp prisen på fastprisabonnementet ditt i perioden. I avtaletiden kan du ikke bytte operatør eller si opp uten å betale bruddgebyr.
Hvilken avtaletid har jeg?
Når ble abonnementet bestilt? | Mulige avtaletider | Bruddgebyr |
Før 01.01.2025 | 24 mnd eller 36 mnd | 3 000 kr / 4 500 kr eks mva pr. nummer |
01.01.2025 → d.d. | 24 mnd | 3 000 kr eks mva pr. nummer |
Kan SMB Mobil kreve både oppsigelsestid + bruddgebyr?
Ja. Vilkårenes pkt. 5.2 setter en oppsigelsesfrist på 3 måneder, mens pkt. 5.4 gir SMB Mobil rett til å kreve bruddgebyr hvis kunden avslutter før avtaletiden er ute. Disse to bestemmelsene gjelder uavhengig av hverandre.
Hvordan registreres oppsigelse av avtalen?
Dersom du porterer ut nummer til en annen operatør vil avtalen avsluttes.
Du kan også si opp avtalen ved å sende en e-post til [email protected]. Husk å opplyse om ditt kundenummer og telefonnummer som skal avsluttes.
Viktig: Har du først registrert en oppsigelse hos oss, må nummeret portereres senest dagen før oppsigelsestiden utløper – ellers deaktiveres nummeret og kan ikke gjenåpnes.
Ofte stilte spørsmål
Må jeg vente til oppsigelsestiden er over før nummeret porterers?
Nei. Nummeret kan porterers når som helst, men økonomiske forpliktelser (bruddgebyr + eventuelt oppsigelsestids-avgift) faktureres i etterkant.
Hvordan finner jeg ut om jeg har 24 eller 36 mnd binding?
I SMS og tilbud du mottok ved avtaleinngåelse fremkommer det informasjon om eventuell avtaletid og lengde på avtaletiden. Hvis du er usikker kan du ta kontakt med oss på kundesenteret.
Gjelder angrerett eller forbrukerregler?
Nei. SMB Mobil leverer bedriftsabonnement; se vilkårenes pkt. 1. Angrefrist gjelder ikke for bedriftsavtaler.