Hva betyr «uten avtaletid»?
Abonnementet har ingen binding – du har ikke forpliktet deg til å beholde det i 24 eller 36 måneder. Det eneste som gjelder er den generelle oppsigelsesfristen på én måned som står i vilkårene for alle SMB Mobil-abonnement.
Oppsigelsestid – slik fungerer den
Alle SMB Mobil-abonnement har en oppsigelsestid på én måned.
Oppsigelsestiden starter 1. i måneden etter at vi mottar oppsigelse.
Du står fritt til å bruke abonnementet akkurat som før gjennom hele oppsigelsesperioden.
Du faktureres til og med siste dag i oppsigelsestiden.
Viktig: Har du først registrert en oppsigelse hos oss, må nummeret portereres senest dagen før oppsigelsestiden utløper – ellers deaktiveres nummeret og kan ikke gjenåpnes.
Slik sier du opp
| Hva du gjør | Når oppsigelsestiden starter |
E-post (anbefalt) | Send oppsigelse til [email protected]. Oppgi kundenummer + hvilke nummer som skal avsluttes. | 1. kalenderdag i måneden etter vi fikk e-posten |
Portering til ny operatør | Bestill portering hos ny operatør. Porteringen kan gjennomføres umiddelbart. | 1. kalenderdag i måneden etter datoen du har utportert |
Ofte stilte spørsmål
Kan jeg vente med å portere nummeret til oppsigelsestiden er over?
Nei. Porteringen må være gjennomført før sluttdatoen . Hvis ikke, blir nummeret deaktivert og tildeles på nytt av Nkom etter karantenetid.
Må jeg betale for hele oppsigelsestiden selv om jeg porterer ut med én gang?
Ja. Ordinær månedsavgift løper til oppsigelsestiden er slutt.
Kan SMB Mobil si opp meg?
Ja, vi kan si opp med én måneds varsel ved brudd på vilkårene (for eksempel manglende betaling).
Gjelder angrerett eller forbrukerregler?
Nei. SMB Mobil leverer bedriftsabonnement; se vilkårenes pkt. 1. Angrefrist gjelder ikke for bedriftsavtaler.